Tajemnica efektywnej pracy doradcy

Jeszcze przed rozpoczęciem pracy na stanowisku doradcy finansowego zastanawiałem się co sprawia, że niektórzy pracownicy zatrudnieni w tym zawodzie osiągają lepsze wyniki od innych – czy jest to wynikiem posiadanych cech charakteru, samokontroli, wyuczonych zachowań, technik manipulacyjnych czy zwykłego talentu?

25Dopiero pracując jako doradca finansowy w Elblągu, doradca finansowy Elbląg zdałem sobie sprawę, że efektywna praca doradcy jest wynikiem nie jednego, a sumy różnorodnych czynników: talentu, szczęścia, rodzaju charakteru, ciężkiej pracy i odpowiedniego nastawienia do klienta. Dopiero wszystkie te czynniki razem powodują, że dany doradca odnosi niemałe sukcesy zawodowe.

Pracując nad ciągłym ulepszeniem swojej pracy, po kolei uczyłem się stosowania wszystkich elementów jednocześnie. Wymagane cechy charakteru posiadałem: byłem osobą otwartą, pewną siebie i łatwo nawiązującą kontakty. Pracowałem dużo, może nawet więcej niż inni, uczyłem się najnowszych technik sprzedażowych i metodą prób i błędów zdobywałem wiedzę na temat prawidłowego podejścia do klienta. Talent do sprzedaży chyba miałem, dlatego jedynym czynnikiem niezależnym ode mnie było szczęście – trafienie na łatwego klienta lub osobę, którą łatwo namówić było na konkretne działanie. Dzięki ciężkiej pracy własnej po paru miesiącach pracy w zawodzie doradcy udało mi się osiągnąć bardzo wysoki poziom efektywności i niemałe zarobki. Moje wysiłki nie pozostały niezauważone, bowiem po kolejnych dwóch miesiącach sukcesów szef zaproponował mi przeniesienie na wyższe stanowisko, dzięki któremu będę mógł dzielić się swoją wiedzą o tajnikach pracy doradcy z podwładnymi.

Posted in opinie i historie | Tagged , , | Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Praca w finansach:

Customer Service Specialist

What will you do: As a key player in the Global Customer Solutions Team, the Global Customer Support (GCS) Agent will have responsibility to monitor and respond to clients’ specific typology of requests (invoice copies etc.) in line with service levels agreed...


Regionalny Menedżer Sieci Dealerskiej

Twoje zadania: Realizacja planu sprzedażowego dokonywanego za pośrednictwem Przedstawicieli leasingowych we współpracy z dealerami samochodowymi Pozyskiwanie do współpracy dealerów samochodowych Utrzymywanie odpowiednich standardów jakości obsługi...


Doradca Klienta Korporacyjnego w Centrum Bankowości Korporacyjnej

Twoje zadania: Aktywne pozyskiwanie Klientów z segmentu dużych firm (powyżej 40 mln przychodu rocznie) Budowanie i utrzymywanie partnerskich relacji z Klientami korporacyjnymi Dbałość o jakość portfela z uwzględnieniem rentowności Rozpoznawanie bieżących...


Regionalny Menedżer Sieci Dealerskiej

Twoje zadania: Realizacja planu sprzedażowego dokonywanego za pośrednictwem Przedstawicieli leasingowych we współpracy z dealerami samochodowymi Pozyskiwanie do współpracy dealerów samochodowych Utrzymywanie odpowiednich standardów jakości obsługi...