Proces rekrutacyjny

Gdy placówka doradztwa finansowego, w której jestem zatrudniona, postanowiła rozpocząć nabór na stanowisko doradcy finansowego to ja zostałam wytypowana na osobę odpowiedzialną za przeglądanie nadesłanych dokumentów aplikacyjnych, selekcję kandydatów, wydruk ich CV i listów motywacyjnych oraz poinformowanie o zaplanowanym dla nich spotkaniu z komisją rekrutacyjną.

23Na początku myślałam, że będzie to świetna zabawa i pewna odskocznia od regularnych obowiązków, doradca finansowy Ruda Śląska. Po przeanalizowaniu pięćdziesiątego z kolei CV miałam już jednak dość. Wymagania zawarte w ofercie pracy były oczywiste: wykształcenie wyższe ekonomiczne lub pokrewne, znajomość angielskiego, mile widziane doświadczenie w pracy z klientem lub w branży finansowej i odpowiednie cechy charakteru. Większość otrzymanych CV pochodziła od sprzedawców, osób bez wykształcenia wyższego, studentów uczących się dziennie lub humanistów. Jedynie niewielka część dokumentów nadawała się do rozważenia i dokładnej analizy. W ostatni dzień napływania dokumentów aplikacyjnych zebrałam wszystkie najciekawsze oferty i zaniosłam szefowi. On, razem z menedżerem i szefem działu HR wybrał 15 najlepszych kandydatów, do których miałam obowiązek zadzwonić. Po kolejnych dwóch tygodniach ciągłych rozmów kwalifikacyjnych w końcu udało się wybrać tych najlepszych, a ja odetchnęłam z ulgą. Miałam spokój aż do następnej rekrutacji i z czystym sumieniem mogłam wrócić do swoich regularnych, nieco monotonnych, ale i spokojnych obowiązków.

Posted in doradca i jego praca | Tagged , , , | Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Praca w finansach:

Junior Menedżer zespołu sprzedaży

Opis stanowiska: rekrutacja i wdrażanie do pracy nowych członków zespołu współpraca z menadżerem w zakresie realizacji planu sprzedaży zespołu szkolenie, motywowanie oraz monitorowanie pracy członków zespołu dbałość o jakość...


Konsultant

Czym będziesz się zajmować?   Do Twoich obowiązków należeć będzie inicjowanie kontaktu telefonicznego w sprawie obsługi produktów Banku. Osiągniesz ten cel, dzięki: udzielaniu rzetelnych informacji na temat produktów Banku rejestrowaniu informacji...


Kierownik ds. centralnego kontraktowania

Opis stanowiska: analiza rynku w celu poszukiwania firm podwykonawczych, dostawców usług i materiałów budowlanych zgodnie ze standardami przyjętymi w spółce, przygotowanie wzorów i standardów zapytań ofertowych, negocjowanie warunków oraz zawieranie...


Kierownik Kontraktu

Oferujemy: Ciekawą pracę w jednej z największych firm sektora budownictwa mieszkaniowego Duże i zróżnicowane możliwości rozwoju zawodowego Konkurencyjne wynagrodzenie i niezbędne narzędzia pracy Udział w realizacji dużych, wieloetapowych projektów...