Podstawy o doradcach finansowych

Doradca finansowy, zgodnie z definicją, jest zawodem wykonywanym przez niezależnych i nie związanych z żadną konkretną instytucją finansową profesjonalistów, których zadaniem jest przekazanie klientowi wiedzy i informacji na temat jego majątku, jego ochrony oraz możliwościach jego rozdysponowania, doradca finansowy Toruń. Doradców finansowych możemy podzielić na dwie główne grupy:

  • 1Profesjonalny doradca finansowy – może to być doradca zarówno zależny (związany z konkretną instytucją finansową), jak i doradca niezależny. Profesjonalny doradca finansowy kontakt z klientem zawsze zaczyna od dokładnego wywiadu określającego potrzeby i oczekiwania klienta co do inwestowania kapitału, zabezpieczenia siebie i swoich bliskich, świadczeń emerytalnych oraz potrzeb w zakresie ubezpieczeń. Wywiad jest podstawą do określenia podstawowych celów finansowych klienta oraz sporządzenia na piśmie planu finansowego, w którym doradca proponuje klientowi narzędzia i sposoby niezbędne do realizacji postawionych celów. Zatwierdzony plan finansowy zostaje podpisany przez obie strony, a od tej chwili doradca jest zobligowany do monitorowania realizacji planu finansowego klienta.
  • Niezależny doradca finansowy jest niezwiązany z żadna firmą finansową i ma obowiązek przekazywać klientowi merytoryczną wiedzę, nie sugerując jednak zakupu produktów konkretnej instytucji. Za pomocą solidnej wiedzy doradca przygotowuje klienta do samodzielnego wyboru produktów dostępnych na rynku. W tym przypadku, kontakt doradcy z klientem nie kończy się na podpisaniu planu finansowego, a doradca ma obowiązek na bieżąco monitorować skuteczność zaproponowanych przez siebie rozwiązań poprzez regularny kontakt z klientem.
Posted in doradca i jego praca | Tagged , , | Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Praca w finansach:

Junior Menedżer zespołu sprzedaży

Opis stanowiska: rekrutacja i wdrażanie do pracy nowych członków zespołu współpraca z menadżerem w zakresie realizacji planu sprzedaży zespołu szkolenie, motywowanie oraz monitorowanie pracy członków zespołu dbałość o jakość...


Konsultant

Czym będziesz się zajmować?   Do Twoich obowiązków należeć będzie inicjowanie kontaktu telefonicznego w sprawie obsługi produktów Banku. Osiągniesz ten cel, dzięki: udzielaniu rzetelnych informacji na temat produktów Banku rejestrowaniu informacji...


Kierownik ds. centralnego kontraktowania

Opis stanowiska: analiza rynku w celu poszukiwania firm podwykonawczych, dostawców usług i materiałów budowlanych zgodnie ze standardami przyjętymi w spółce, przygotowanie wzorów i standardów zapytań ofertowych, negocjowanie warunków oraz zawieranie...


Kierownik Kontraktu

Oferujemy: Ciekawą pracę w jednej z największych firm sektora budownictwa mieszkaniowego Duże i zróżnicowane możliwości rozwoju zawodowego Konkurencyjne wynagrodzenie i niezbędne narzędzia pracy Udział w realizacji dużych, wieloetapowych projektów...