Obowiązki doradcy finansowego

Podstawowym obowiązkiem doradcy finansowego jest sporządzanie zindywidualizowanego planu finansowego dla swojego klienta, z uwzględnieniem jego potrzeb i oczekiwań inwestycyjnych. obowiązki doradcy finansowego

Doradca finansowy nawiązuje kontakt z klientem i jest to etap wstępny budowania relacji, niezbędny do wytworzenia prawidłowo ukształtowanego fundamentu zaufania.

Następnie musi on podjąć się analizy sytuacji klienta, a także poddać jego oczekiwania profesjonalnemu oglądowi pod względem możliwych zysków i strat, a potrzeby zinterpretować zgodnie z własną wiedzą merytoryczną, doświadczeniem i kompetencjami zawodowymi.

Kolejnym obowiązkiem jest przygotowanie oraz prezentacja planu finansowego, łącznie z wyjaśnieniem wszelkich wątpliwości. Plan finansowy musi potem podlegać stałemu monitoringowi i ewentualnym korektom, jeżeli zachodzi taka konieczność. Co więcej, doradca zobowiązany jest także obserwować sytuację na rynku finansowym i przewidywać, czy i w jaki sposób może ona wpłynąć na finanse klienta.

W gestii doradcy spoczywa oczywiście realizacja planu i jej ocena oraz tworzenie odpowiedniej dokumentacji finansowej. Pozostawanie w ciągłym kontakcie ze swoim klientem oraz pełnienie wobec niego funkcji informacyjnej, to kolejne zadania, jakie musi wykonywać specjalista finansowy. Sporządza także raporty wewnętrzne, a czasem zobowiązany jest do sprzedaży określonych produktów finansowych. Działa w zgodzie z zasadami BHP.

Posted in doradca i jego praca | Tagged , , , , | Leave a comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Praca w finansach:

Junior Menedżer zespołu sprzedaży

Opis stanowiska: rekrutacja i wdrażanie do pracy nowych członków zespołu współpraca z menadżerem w zakresie realizacji planu sprzedaży zespołu szkolenie, motywowanie oraz monitorowanie pracy członków zespołu dbałość o jakość...


Konsultant

Czym będziesz się zajmować?   Do Twoich obowiązków należeć będzie inicjowanie kontaktu telefonicznego w sprawie obsługi produktów Banku. Osiągniesz ten cel, dzięki: udzielaniu rzetelnych informacji na temat produktów Banku rejestrowaniu informacji...


Kierownik ds. centralnego kontraktowania

Opis stanowiska: analiza rynku w celu poszukiwania firm podwykonawczych, dostawców usług i materiałów budowlanych zgodnie ze standardami przyjętymi w spółce, przygotowanie wzorów i standardów zapytań ofertowych, negocjowanie warunków oraz zawieranie...


Kierownik Kontraktu

Oferujemy: Ciekawą pracę w jednej z największych firm sektora budownictwa mieszkaniowego Duże i zróżnicowane możliwości rozwoju zawodowego Konkurencyjne wynagrodzenie i niezbędne narzędzia pracy Udział w realizacji dużych, wieloetapowych projektów...